صادق ستاریفرد در جمع اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش فارس به برگزاری مراسمهای آغازین سال تحصیلی اشاره کرد و گفت: تاکید است که این برنامهها توسط دانشآموزان اجرا شود تا وجه هویتی آنان از همین ابتدا مورد توجه قرار گیرد.
او از اقدام اخیر این اداره کل در برپایی موکب ویژه فرهنگیان در کربلای معلی قدردانی و ضمن تاکید بر استمرار این حرکت و الگوگیری از آن، گفت: الگوی مدیریت انقلابی و جهادی در استان فارس در گفتمان سازی و اجرای سند تحول بنیادین اموزش و پرورش یک حرکت بزرگ است.
ستاریفرد همچنین با قدردانی از اقدامات آموزش و پرورش فارس در اجرای طرحهای بزرگ ملی دولت در مردمی سازی در حوزه ورزش دانش آموزی، اجرای طرحهای شهید خرازی در آزادسازی فضای ورزشی برای استفاده خانوادهها و همچنین طرح شهید سلیمانی درخصوص احداث فضاهای ورزشی در مدارس فارس را شایسته سپاس دانست.
او خواستار تبیین فعالیتهای آموزش و پرورش فارس در راستای امیدآفرینی شد و گفت: تبیین این فعالیتها منجر به الگوگیری سایر نهادهای دولتی نیز خواهد شد چرا که آموزش و پرورش باید در بین سایر نهادها الگو باشد.
ستاریفرد با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش هم باید به وجه آموزش و هم به وجه پرورش و تربیت در کنار هم توجه شود، گفت: در دوران کرونا وجه پرورش و تربیت دچار آسیب جدی شد، بنابراین استفاده از روشهای نوین تربیتی و دینی برای رفع این نقیصه ضرورت دارد؛ در این راستا باید به موضوع انس با قرآن و اقامه نماز در مدارس، توجه داشت.
او به برخی چالشهای پیش روی اموزش و پرورش از جمله کمبود نیروی انسانی، فضای فیزیکی و مشکلات دانشگاه فرهنگیان در کشور اشاره کرد و گفت: این مسائل منجر شد تا آموزش و پرورش امسال تابستان سخت و سنگینی را برای حل این مسایل سپری کرده است که درخواست داریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم در این خصوص توجه ویژهای داشته باشند.